Khamis, 9 Disember 2021

Apakah maksud takaful ?

Zurich Takaful


Assalamualaikum dan selamat bersua lagi dalam entri kali ini.
Dalam entri kali ini saya berkongsikan tentang takaful, satu lagi kerja sampingan yang terbaru saya buat.
Terus terang dahulu saya ni memang anti takaful dan insuran. Tapi sekarang tidak lagi bahkan saya telah melanggan 2 takaful iaitu BSN Prudential dan Ceupacscare .

Baik, apa tu Takaful ?

"Takaful bermaksud suatu persetujuan yang berdasarkan kepada pertolongan bersama di mana peserta-peserta Takaful bersetuju untuk menyumbang ke dalam suatu dana yang akan memberi manfaat kewangan yang akan dibayar kepada peserta-peserta Takaful atau kepada waris mereka sekiranya berlaku perkara-perkara yang telah dipersetujui terlebih dahulu"

Takaful adalah konsep insurans Islam yang mematuhi etika dan ketelusan garis panduan Syariah yang melarang ketidakpastian (Gharar), perjudian (Maisir) dan faedah (Riba). Perkataan Takaful berasal dari perkataan Arab Kafala yang bermaksud untuk menjamin, untuk membantu atau untuk menjaga keperluan sesama insan.
Setiap peserta yang dilindungi menyumbang atas dasar Tabarru` (sumbangan) ke dalam dana yang akan digunakan untuk membantu semasa diperlukan.

Pada 09/12/2021, Alhamdulillah saya telah sah bergelar sebagai Executive Advisor untuk Zurich Takaful.
Saya pilih Zuruch sebab ada yang perkenalkan kepada saya peluang bisnis ni. Apa dia produk yang ditawarkan oleh Zurih ni ? Boleh klik di sini Zurich Takaful Sure Care atau Zurich Takaful Term 80 .

Jika anda berhajat ingin mengetahui lebih lanjut, boleh dapatkan kontak no. saya di borang ini. 

Sampai sini sahaja untuk kali ini, semoga bersua lagi di entri akan datang, Wassalam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Macam mana post kali ini?

Apakah maksud takaful ?