Selasa, 30 Jun 2015

4 Tips belajar memasak untuk lelaki


Tips mudah untuk kaum lelaki yang tangannya pandai ngilu kalau pegang sudip. hehe




1. Rajin tolong isteri / ibu / kakak didapur.
- Mesti selalu tolong isteri di dapur tak kiralah potong bawang ka, membalik-balikkan makanan      dalam kuali ka yang penting tolong supaya timbul minat ke dapur. Ini tidak, kedapur jak mesti nak    makan, kalau tak makan tak nampak batang hidung di dapur.

2. Banyak bertanya.
- Banyakkan bertanya cara memasak terutamanya masakan yang ringkas seperti menumis sayur.  Isteri jangan pula ketawa kalau suami bertanya pasal bab-bab masak.

3. Banyakkan memonton rancangan memasak.
- Banyak rancangan memasak yang boleh kita tonton lebih-lebih lagi dalam bulan puasa ni  ada  Ketuk-ketuk Ramadan, Chef Ammar kalau turn Channel 703, satu channel rancangan memasak.  bukan apa, tengok rancangan memasak ni banyak info berguna, kenapa guna itu, apa sebab guna ini,  kalau begitu begini apa rasa masakan tu dan juga ada cara-cara tertentu yang tak dapat diceritakan  dalam majalah atau buku-buku masakan.

4. Rajin dan berani mencuba.
- Rajin dan berani mencuba resepi-resepi yang ada di blog Cremin Muka ni, banyak resepi masakan  mudah  dan lazat pada hemat aku lah, hehe. Tak payah cuba resepi yang perlu berpuluh bahan yang  penting boleh hilangkan ngilu tangan tu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Macam mana post kali ini?

Apakah maksud takaful ?