Isnin, 7 November 2016

Kiulu Water Rafting : Seronok dan Berbaloi.

Kiulu Water Rafting
Baru jak minggu lalu kami berwater rafting bersama-sama peserta kursus budak-budak tadika. haha..
Tadika? Bap semua perangai keanak-anakan terkeluar tanpa sengaja dek keseronokan aktiviti ni. Aku pun yang tak berapa tua ni macam lupa diri kejap.. huhu..



Sungai ni terletak di Kg. Kiulu, Tamparuli. Ni dah kali ke 3 bersama orang-orang ofis selebihnya bersama kawan-kawan dan keluarga.

Tempat ni kira-kira 1 jam setengah dari Bandaraya Kota Kinabalu.
Sesi bergambar di starting point
Kira-kira lima minat dari starting point

Saat mengharungi arus deras
Kali ni aku bersama rafter jak yang lelaki selebihnya kaum setentangannya.. haha.. Riuh dendah raft kitaorang mungkin juga sepanjang perjalanan sungai hingar bingar. Bising... tapi mereka sangat heppining dan sporting.
Semangat!.. 
Rafter cuba buat sesuatu

Ahkirnya aku terjatuh...
Ending Point
Di Ending Point ni terdapat kemudahan asas seperti tandas untuk membersihkan diri dan cafe untuk untuk mengalas perut.
Menjamu selera selepas penat berwater rafting.
Bagi mereka yang ingin tahu lanjut berkenaan aktiviti yang mencabar ini, anda bolehlah berhubung dengan Mr. James (013-808 2266).

Berdasarkan pemerhatian aku sendiri setiap kali aku ke sini, kebanyakkannya peserta yang mengikuti aktiviti ini adalah pelancong luar kebiasaannya dari Jepun, Taiwan dan Korea.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Macam mana post kali ini?

Apakah maksud takaful ?